pátek 16. listopadu 2012

Nejlevnější deka / The cheepest quilt

Modelka Zuzka předvádí deku v akci.

Při šití se opravdu zužitkovalo vše, co doma leželo ladem. Neutrácela jsem za drahé kolekce látek od návrhářů, vždy se jednalo o zbytky nebo o partiovou metráž kupovanou na váhu. A výplň? Použila jsem notoricky známou světle modrou deku z Ikea, kupovanou vloni v akci za 9 Kč  (jako správní hamouni jsme vzali hned 3). Top byl o trošku menší, takže jsem kousek odstřihla a zbavila se tak kulatých rohů.
Moc jsem chtěla vyzkoušet prošívání kráčející patkou, kterou jsem si nedávno pořídila. No, šlo to dobře, ale potřebuju více špendlíků. Prošívala jsem jen tak od oka, jsou tam i nepřesnosti. Lem je velice jednoduchý - látka, použitá na zádíčka byla dostatečně velká, tak jsem ji jen založila dopředu a prošila na stroji.
A co dodat na závěr? Šití bloků na papír mě moc bavilo, ale nejhorší je to odstraňování papíru. A to jsem měla steh nastavený hodně krátký. Taky jste jako děti děsně rádi trhali známky z archu? Tak to  byste se vyřádili.
Přestože jsem tuto deku šila ne na koukání, ale na časté používání a hrubé zacházení, výsledek je moc pěkný. Jsem zvědavá, jak dlouho vydrží.

This quilt is really the cheapest I´ve ever made. I used every scrap and some cheap fabrics bought by weight. The batting is light-blue cheap blanket from IKEA. Yes, that one with curved angles. My top was smaller, so I cut the a little bit off. I quilted it with my new walking foot. We are going to use the quilt very often.

PS: Throwback Thursday Míšin Patchwork

6 komentářů:

  1. týý brďo, ta je krásně barevná a pěkně velká, to se pod ní vejdete celá rodina:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá fakt moc pěkně a škubání prošitého papíru je fakt super relax! Na těchto jednoduchých blocích to ještě většinou jde úplně v pohodě, ale jakmile máš hodně ostré rohy, kousíčky papíru mi tam vždycky zůstávají, až je nakonec doluju špičkou páradla :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj míšo, já taky doluju, většinou špendlíke, ale někdo i pinzetou. Myslím, že úplné pidikousíčky tam stejně zůstanou a pak se postupně "rozpustí" pro praní :))

      Vymazat
  3. Bezvadná deka. Ta se určitě užila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu, nakonec se mi deka tak líbila, že jsem si z fotky udělala hlavičku blogu :). Je denně používaná.

      Vymazat
  4. Deka vypadá moc dobře, určitě si šití bloků na papír také vyzkouším. M.

    OdpovědětVymazat