neděle 3. února 2013

Návod na patchworkovou deku / Arkansas Crossroads Tutorial

Přes víkend jsem dělala na dvou dětských dekách a podařilo se mi nafotit pro vás, jak jsem postupovala.
This weekend I made baby quilts and I was able to take some photos. It´s difficult to write tutorial in english, but I hope you´ll understand the photos :)

1. Začala jsem návrhem:
First of all you need design:


2. Nejdříve jsem nařezala pruhy široké 8 cm, sešila po dvou k sobě a pak po čtyřech. Barvy jsem různě kombinovala. Na deku je potřeba 32 čvterců (2x2) a 32 bílých dílů s odšitými rohy (viz obrázek). Bílé čtverce mi vyšly cca 14,5 cm, ale záleží na šířce švu, takže si klidně nejdřív sešijete 4 čtverečky a pak změřte výsledný čtverec.
You need 32 squares (made of four squares 8x8 cm) and 32 white squares (mine are 14,5 x 14,5 cm) with blue corners.

3.  Další fotka ukazuje, jak šiju trojúhelníky. Nařežu si čvterečky 8 x 8 cm. Pak fixou nakreslím diagonálu a 2 cm vedle další čáru. Přiložím na bílý čtverec a po čarách prošiju - hezky za sebou.
Here is my way to sew the corners. I put  8x8 cm square on it and draw two lines as shown. I saw along the lines.

4. Pak mezi švy rozstřihnu.
Then I cut between the seams (lines).

5. Výhodou je rychlost a přesnost. V výsledku máte bílý dílek do deky a ještě malé půlené čtverečky, které můžete využít na polštář nebo jiný projekt.
It´s very easy and accurate. I get my block and an extra half square to use for a pillowcase or another project. I love it.
6. A tady už jsou dílky před sešitím. Při skládání vhodně kombinuju, aby nebyly vedle sebe dvě stejné barvy.
And here you can see all blocks together before sewing. I often combine the block to have random look.

Snad se návod líbí a bude někoho inspirovat, jde to opravdu hezky od ruky. Podle stejnéh postupu jsem ušila i deku pro Zuzku v růžové barvě a z malých čtverečků pak deku pro panenku, více zde .
I hope you like my tutorial. I made the same  quilt for my daughter Zuzana, but in pink - post here





3 komentáře:

  1. Nádherný návod na ještě krásnější deku, ale todle v životě nedám :o) můj obdiv patří každému, kdo to umí!!! Pa, L.

    OdpovědětVymazat
  2. Great tutorial and beautiful little quilt.

    OdpovědětVymazat
  3. Thank you for the tutorial, Verpa. And thank you for linking to my party.

    OdpovědětVymazat