sobota 17. března 2018

ZW kuchyně

Dnes trošku bláznivého šití ve stylu Zero Waste. Tentokrát se to bude týkat umývání nádobí.
Asi půl roku mi trvalo, než jsem spotřebovala všechny houbičky nacpané pod dřezem, kdysi koupené v akci. Nedokázala jsem si představit, že bych umývala nádobí bez kartáče z Ikea a bez houbiček. Kartáč ještě nějaký měsíc vydrží, i když už jsme si koupila nový, dřevěný. Ale co ty houbičky? Zkoušela jsem jedny vyrobené z recyklovaného plastu, ale zdály se mi tvrdé, tak jsem se rozhodla zrecyklovat starý ručník.  Našila jsem kolem dvaceti malých čtvercových hadřiček, z jedné strany froté, z druhé flanel a už týden umývám nádobí jen s nimi. Základní pravidlo zní - každý den nový kousek, starý do prádla a pak vyprat na 60 s ručníky. Zatím to funguje super. Až se začnou trhat, mohou přijít klidně i do kompostu (mám v plánu vyzkoušet, za jak dlouho se rozloží). Moje vylepšená kuchyňská sada tedy vypadá takto:
No, a místo jaru už od léta používám ekologickou variantu, Bio-D, koupený mám i stáčený přípravek na nádobí od Yellow and Blue. Do myčky dávám tablety Denk Mit nature z DM drogerie.
Pokud vás příspěvek zaujal, ale nešijete, určitě mrkněte na e-shop Tierra Verde, tam mají i kartáč se štětinkami z agáve a kuchyňské žínky z biobavlny.

8 komentářů:

  1. Jé, to je super nápad. :-) Také jsem přemýšlela, čím nahradit "klasické" houbičky na nádobí, chystala jsem se nějakou uháčkovat, ale toto je rychlejší. ;-) Myčku nemám, tak spotřeba je velká. Dík za tip na recyklaci. :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Háčkované jsem taky zkoušela, ale připadá mi, že rychle zasmrádly a hůř se praly i sušily. Tyto jsou mnohem jednodušší a zásoba byla ušitá rychle. Ručníky peru minimálně jednou týdně, přihodím k nim sáček s odličovacími tampónky a teď i tyto žínky. Navíc mne těší, že mne nestály ani korunu.

      Vymazat
  2. Věro, dobrý nápad na recyklování. Šetříš přírodu i koruny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Maruško. Asi jsem objevila Ameriku, ale jsem z těch hadřiček nadšená, snad se někomu bude nápad hodit.

      Vymazat
  3. Taky děkuji za inspiraci. A jaké tak máte cca rozměry hadříků? A jak jste s nima spokojená po dalších týdnech? :) Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, umývám s nimi pořád a každý den peru. Některé se perou pořád dokola, ty vespod jsem ještě nevytáhla :). Asi u dbou už je poznat, že froté je řidší, ale slouží dál. Ty nejhorší pak vyřadím a plánuju dát do kompostu, abych si ověřila, za jak dlouho se rozpadnou.

      Vymazat