neděle 27. srpna 2017

Háčkované papučky - návod

V rámci redukce zásob různých přízí jsem se rozhodla uháčkovat nějaké bačkůrky. Měla jsem od tchýně velmi starý prototyp ze čtverců z chemlonu, který jsem "odkoukala" a celé léto jsem háčkovala.
Nejvíce se mi líbí, že při posledním šestém čtverečku postupně přiháčkovávám ty předchozí bez stříhání, v jednom zátahu.

Jak na to? Budete potřebovat celkem 12 čvterečků (6 na jednu papučku, já si uháčkuju 10 čtverců a pak ty poslední dva neodstřihuji, ale spojuji dle návodu):
Základní čtvereček:1. řada 6 ř.o. spojíme do kroužku
2. řada 12 x (1dl sl, 1 ř.o.) Místo 1. dl sl uháčkujeme 3 ř.o.
3. řada 12 x (2 dl.sl., 1 ř.o.) Dlouhé sloupky háčkujeme pod ř.o. předchozí řady. Místo 1. dl sl uháčkujeme 3 ř.o.4. řada dle schématu střídáme 6 nebo 3) dl sl pod ř.o. předchozí řady. 6 dl sl. je rožek.Když háčkujeme poslední 6. čtvereček, tak poslední řadu háčkujeme tak, že začneme 4 dl sl, pak 2 x 3 a nakonec těm prvním doháčkujeme na konci řady ještě další 2 dl, sl a spojíme pevným okem - tak máme zaručeno, že máme začátek uprostřed rohového motivu a můžeme začít spojovat čtverečky.

1. Na tomto obrázku vidíte poslední čtvereček, Třetí řadu dělám tak, abych skončila uprostřed velkého vějířku:
2. Jedu kolem dvou stran 6. čtverečku a přiháčkuji krátkými sloupky tak dva další čtverečky (podrážka)


3. Teď 24 krátkých sloupků (2 strany čtverce) na přiháčkování paty bačkůrky

4. Do prázdného "V" přiháčkuji další čtvereček, bude to druhý bok.
5. Teď už zbývá přiháčkovat jen špičku.
6. Aby byla špička uzavřená, musíme ještě zbývající dvě strany přiháčkovat k bočním dílům. Já to dělám tak, že udělám jen 12 kr. sl do vrcholu špičky, pak obháčkuju celý otvor (pokračuju na špičce bočního dílu). Skončím opět na vrcholu špičky a pak dokáčkuju zbylý otvor. Ale lze to dělat i tak, že prostě přiháčkujete špičku a pak teprve jinou přízí obháčkujete vstupní otvor.

Papučky velice hezky sedí na noze, jejich velikost se odvíjí od tloušťka přízí a velikosti háčku. Na noze se hezky natáhnou. Tchýně dělala ty spodní dva čtverečky (podrážka) dvojitě, aby byly pevnější, já ne. Jediná nevýhoda je, že kloužou, takže doporučuji spíše na lenošení :)

Zásoby jsem likvidovala statečně, něco jsem rozdala, něco jsem za symbolickou cenu dala na fler. Budu ráda, když mi napíšete, jestli se Vám papučky podle návodu povedly, nebo jestli mám přidat fotky.

2 komentáře:

  1. Věrko, pěkně likviduješ zásobu příze. Šikovné bačkůrky na doma i jako dárek. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Dala jsem si závazek, že už budu kuppovat jen přírodní kvalitní příze.

      Vymazat