pátek 9. října 2020

Svetr s vyplétaným sedlem

Dlouho jsem toužila po tom, zkusit svert s vyplétaným sedlem, pletený svrchu dolů. Lákalo mne zejména to, že bych pak nic nemusela sešívat, očka na rukávy se jen odloží a pak jsem je pletla na ponožkových jehlicích. Nejdříve jsem vznikl svetr pro dceru Zuzanu, vybrala si sama barvičky z mých zásob příze Elian Nicky.
Ze začátku jsem pletla podle tohoto návodu v Dropsu: Winter Escape. Pak jsem ale měla strach, že to bude úzké a zbytek vzoru jsem upravila. Zuzka totiž chtěla svetr krátký a široký, jak se to teď nosí. 


Výsledek vypadá krásně ( hlavně se Zuzce líbí) a já už pletu i další, dokonce jsem se připojila ke KALu Vlněných sester. Pletařka jsem už spoustu let, ale některé techniky přidávání oček i německé zkrácené řady pro mne byly novinkou, ještě, že mají sestry na youtube instruktážní videa. A taky se musím přiznat, že by mne dříve vlastně vůbec nenapadlo plést vyplétané sedlo na menších jehlicích než hladké rukávy a trup. Bez střídání příze totiž víc utahuji.

6 komentářů:

  1. Vůbec pletení nerozumím, ale svetr je super. A hlavně, že se Zuzce líbí. Ať se jí dobře nosí. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, nakonec kombinace barev dopadala moc hezky, i když se mi zdálo, že k sobě nejdou.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Děkuji, tento styl svetrů s vyplétaným sedlem mne fakt chytit :)

      Vymazat
  3. Svetr je moc zajímavý a Zuzance sluší. Už je to velká slečna. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, díky. Puberta sí mlátí děsně, podle mého názoru se vyloženě záměrně zošklivuje :). Ale jako správná moderní matka ji podporuji v jejích rozhodnutích. Kdy jindy si vyholit půlku hlavy, než když je lockdown :).

      Vymazat