středa 14. července 2021

Bloky z okrajových proužků selvage

 Tyto okrajavé proužky u patchworkových látek mne fascinavaly už dříve. Anglický termín pro ně je selvage (US) nebo selvedge (UK) a najdete na nich nejen název kolekce a výrobce, ale i vzorky použitých barev - většinou formou koleček s čísly, ale mohou to být i třeba zvířátka či botičky :). Protože krabice s těmito odloženými proužky už byla docela plná, a také proto, že jsem měla náladu na jednoduché šití proužků bez přemýšlení, vrhla jsem se dnes na bločky. 

U každého bločku (rozměr podle A5 seříznuté na čtverec) jsem začala středovým tyrkysovým proužkem, na který jsem našívala položené selvage proužky, vždy jsem jen prošila u pevného okraje. Někde vyšel ten tyrkysový pruh širší, někde užší, ale to jsem neřešila. 

Původní myšlenka byla sešít bločky do obyčejné nákupní tašky, ale mám jich tolik, že budou asi tašky dvě. Ne, že bych měla nákupních tašek málo, ale tyhle budou přece jen pevnější a slušivější :). A také budou mít asi nevyčíslitelnou hodnotu, sice pracuji "se zbytky", ale těch hodin práce! Vlevo už vidíte  24 bločků už sešitých, vpravo jsou bločky zatím po čtyřech. Moje představa rozměrů tašky je 4 x 3 bločky.




2 komentáře:

  1. Pěkná práce, Věrko. Šiješ to na nějakou podkladovou látku nebo na papír? J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na papír. Velikosti četverčků se řídí velikostí papíru, tady je to 2 čtverce na jednu A4. Vytrhávání je opruz, ale když je velikost stehu 2,5, tak to není tak děsné.

      Vymazat